مصوبات پیشنهادی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین

اطلاعات خود را فراموش کرده اید؟

مصوبات پیشنهادی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین

پنجشنبه 13 مهر 1396

-  انجمن انبوه‌سازان ساختمان استان قزوین تا سقف 500 نفر کارگر شاغل ساختمانی دارای کارت مهارت فنی جزء رسته های ساختمان مشخص شده در قانون که فاقد پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند را به اداره کل تامین اجتماعی جهت برقراری بیمه معرفی نمایند.

-  با توجه به اهمیت  صنعت ساختمان در رونق اقتصاد کشور(استان) در صورت درخواست متقاضی دریافت پروانه ساختمانی،سازمان تامین اجتماعی به استناد آئین نامه اصلاحیه تبصره یک ماده پنج قانون بیمه کارگران ساختمانی می بایست حق بیمه سهم کارفرما طبق دستورالعمل سازمان و با مجوز اداره کل و دریافت وثایق لازم و بدون سود حداکثر مساعدت را درخصوص تعداد اقساط مقرر در قانون به عمل اورد.توضیح اینکه تا هجده قسط بصورت عمومی شعبات تأمین اجتماعی مجاز به انجام کار می باشند و با معرفی انجمن انبوه‌سازان به اداره کل این تقسیط می تواند حداکثر تا سی و شش ماه افزایش پیدا کند.


-  با توجه به بند های مصوب فوق(1و2) مشکل بیمه کارگران ساختمانی در سطح استان مرتفع می گردد و از طرفی کارفرمایان حقیقی و حقوقی هم در چارچوب مقررات تأمین اجتماعی مشکلی در خصوص بیمه به روش کارفرمایی ندارند لذا مقرر گردید چنانچه مصداقی در این خصوص در شورای گفتگو و انجمن انبوه‌سازان وجود دارد مراتب با مستندات به اداره کل تأمین اجتماعی استان ارسال تا در اسرع و وقت نسبت به حل موضوع بیمه کارفرمایان حقیقی(کارفرما و کارگر) راه حل مناسبی اتخاذ و نتیجه اعلام گردد.

-  در خصوص پیمانکارانی که دارای پیمانکار فرعی می باشند در صورتی که حق بیمه طبق صورت وضعیت های پیمانکار اصلی پرداخت شده و یا مفاصا حساب صادر شده باشد بابت کارکرد پیمانکار فرعی حق بیمه ای دریافت نمی شود و مفاصا حساب بابت پیمانکار فرعی نیز صادر می شود و در صورتی که از طرف پیمانکار فرعی حق بیمه ای پرداخت شده باشد از حق بیمه پیمانکار اصلی کسر خواهد شد.


-  سازمان تأمین اجتماعی بیمه کارگران ساختمانی دارای کارت مهارت فنی را پس از اتمام پروژه های خارج از شمول این قانون و خروج نام آن ها از لیست بیمه پیمانکاران ساختمانی ،مجددا برقرا خواهد کرد.

-  پیگیری های لازم قانونی برای اضافه شدن رشته مهندسی به عنوان شغل در قوانین سازمان تأمین اجتماعی بعمل آید و از طریق کارگزار(نظام مهندسی) نسبت به دریافت حق بیمه به روش بیمه صاحبان حرفه و مشاغل آزاد در رسته مهندسی اقدام نمایند.


-  به‌منظور بررسی راه‌های کاهش هزینه‌های اولیه سرمایه‌گذاران و پیمانکاران انبوه‌ساز در سطح استان جلسه‌ای به ریاست معاونت محترم عمرانی استاندار و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط و نمایندگان بخش خصوصی تشکیل شود.

بالا