مدیر شهرسازی استان قزوین: الگوی نمای ساختمان تجاری مسکونی حکم آباد تصویب شد

اطلاعات خود را فراموش کرده اید؟

مدیر شهرسازی استان قزوین: الگوی نمای ساختمان تجاری مسکونی حکم آباد تصویب شد

سه شنبه 9 خرداد 1396

مدیرشهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان قزوین گفت: کلیات الگوی اتاقکهای کارگری و نگهبانی و نمای ساختمان تجاری مسکونی حکم آباد در کمیته ارتقای کیفی سیما و منظر شهری استان تصویب شد.



به گزارش خبرنگار مهر، اولین جلسه کمیته ارتقای کیفی سیما و منظر شهری استان قزوین روز سه شنبه با حضور نمایندگان دفتر فنی استانداری قزوین، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، شهرداری قزوین، نماینده سازمان جهاد کشاورزی و مدیر شهرسازی و معماری، روسای ادارات و کارشاسان این اداره کل در محل سالن جلسات اداره راه و شهرسازی قزوین برگزار شد.

محسن اسماعیلی در این جلسه گفت: با تصویب کلیات الگوی اتاقک های کارگری و نگهبانی در کمیته سیما و منظر شهری استان این الگوها با هدف رعایت ماهیت اتاقک، سطح اشغال و تراکم مناسب و جلوگیری از ایجاد باغ ویلا و باغ آپارتمان در حال بررسی و کارشناسی است.

وی ضمن ارایه گزارشی درخصوص بازدید اعضا دبیرخانه کمیته از اتاقک های موجود در محورهای تاکستان، الموت و نیز نمونه هایی از باغهای سنتی مانند باغ ملاخلیلا بیان کرد:پس از بازدید و بررسی های کارشناسی فرآیند تدوین ضابطه اتاقک کارگری در جلسات کارگروه و گروه کارشناسی های سنوات گذشته پیگیری شده است.

اسماعیلی افزود: در این راستا مقرر شد سازمان نظام مهندسی الگوهایی را برای احداث اتاقک کارگری و نگهبانی به کمیته سیما و منظر شهری استان ارایه کند.

مدیرشهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین یادآورشد: در جلسه کمیته این الگوها مورد بررسی قرار گرفته و قرار شد پس از تایید در کارگروه تدوین ضوابط و مقررات ذیل کمیته به دبیرخانه کار گروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان اعلام شود.

اسماعیلی در خصوص الگوی اتاقک کارگری و نگهبانی گفت: این الگوها با هدف رعایت ماهیت اتاقک، سطح اشغال و تراکم مناسب و جلوگیری از ایجاد باغ ویلا و باغ آپارتمان پیش بینی و ارایه شده است.

وی افزود: پس از بحث و تبادل نظر با در نظر گرفتن برخی از اصلاحات از جمله تاثیر دستورالعمل مصوب سیما و منظر شهری قزوین خصوصا معماری سنتی قزوین با کلیات "طرح نمای ساختمان تجاری مسکونی حکم آباد" در حجم بنا موافقت و مقرر شد با تایید دبیرخانه کمیته سیما و منظر شهری ابلاغ شود.

درادامه فاطمه اسماعیلی سرپرست اداره معماری، طراحی شهری و بافت های واجد ارزش و مسئول دبیرخانه کمیته سیما و منظر شهری نیز گزارشی جهت بررسی نمای ساختمان تجاری مسکونی حکم آباد در خصوص ضوابط و مقررات تهیه شده درباره"ضوابط طراحی بلندمرتبه سازی"در کمیته سیما و منظر به جلسه ارایه کرد.

بالا