رییس شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان: شهرداری تهران حلقه ساخت و ساز را معیوب کرد

اطلاعات خود را فراموش کرده اید؟

رییس شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان: شهرداری تهران حلقه ساخت و ساز را معیوب کرد

سه شنبه 5 دی 1396

رییس شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان با بیان این‌که شهرداری تهران اعلام کرده برای ساخت و ساز نیازی به سازنده ذی‌صلاح نیست، گفت: شهرداری تهران حلقه ساخت و ساز را معیوب کرد.



به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فرج الله رجبی درباره نظارت نظام مهندسی برساخت و سازهای تهران، اظهار کرد: شهرداری تهران پیش از این اعلام کرده  برای ساخت و ساز، سازنده و مجری ذی صلاح نداریم یعنی خلاف مقررات ملی عمل کرد، در این شرایط وقتی سازنده ذی صلاح نباشد نظارت بر غیر ذی صلاح بی معنی است.

وی با بیان اینکه کسی مسئولیت خروجی چرخه معیوب را بر عهده نمی گیرد، افزود: متاسفانه مسئولیت پیمانکار و سازنده بر دوش ناظری می افتد که بر اساس آیین نامه تنها در مقاطعی پروژه را کنترل می کند، ناظر عضو ضعیف حلقه ساخت و ساز است و در صورت مشکل ناظر مقصر جلوه داده می شود در حالی که حلقه در جاهای دیگر معیوب شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید براینکه شهرداری تهران چنین حلقه معیوبی را ایجاد کرده است به خانه ملت گفت: پس از دستورالعمل شهرداری تهران، دیوان عدالت حکمی در خصوص نقص چند بند در مبحث مقررات ملی صادر کرد که به شهرهای دیگر نیز تعمیم داده شد، اکنون این حکم برگشته است اما هنوز اثر آن را در ساخت و سازهای تهران شاهد نبودیم.

بالا