راهآهن قزوین - رشت آماده افتتاح میشود
مدیرکل ساخت و توسعه راهآهن منطقه ۲ کشور گفت: با پیشرفت عملیات زیرسازی، خاکریزی، پلسازی و تونلسازی، راهآهن قزوین- رشت اوایل سال آینده افتتاح میشود.
علیاکبر مردی در بازدید از عملیات اجرایی پل بزرگ کیلومتر ۵۵ در محل تقاطع راهآهن و آزادراه قزوین - رشت که با تکنولوژی و مهندسی بومی به انجام رسیده است، اظهار کرد: با توجه به آثار مخرب گازهای گلخانهای و مشکلات محیطی ناشی از انتشار این آلایندهها و همچنین تجدیدناپذیری سوختهای فسیلی، کاهش استفاده از این منبع انرژی دارای اهمیت ویژهای است. وی تصریح کرد: در این میان راهآهن به عنوان مکانیزمی بسیار کارآمد در زمینه حمل و نقل درون شهری و برون شهری در کشورهای توسعه یافته و بسیاری از کشورهای در حال توسعه شناخته شده و از آن استفاده میشود.مردی گفت: تاکنون ۹۷ درصد خاک ریزی، پلسازی و تونلسازی راهآهن قزوین - رشت انجام شده است.
وی اظهار کرد: تاکنون هشت کیلومتر پل خاص و ۲۲ کیلومتر تونل و ۵ کیلومتر گالری تونل مسیر در پروژه راهآهن قزوین - رشت ایجاد شده و ۲۲ میلیون مترمکعب خاکبرداری به پایان رسیده است. مردی افزود: تاکنون ۱۷۰۰ میلیارد تومان برای ساخت این مسیر هزینه شده و برای تکمیل آن ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر هم نیاز است.
وی اضافه کرد: طول راهآهن قزوین - رشت ۱۶۴ کیلومتر است که ۷۰ کیلومتر آن در قزوین قرار دارد و بزرگترین پل ریلی کشور با ۱۴۳۰ متر روی دریاچه سد منجیل در این مسیر اجرا شده است که از نظر فنی بسیار اهمیت دارد.مدیرکل ساخت و توسعه راهآهن منطقه دو کشور اظهار کرد: پایههای بهکار رفته در ساخت این پل راه آهن بهدلیل بالا بودن سطح آب بیش از سه سال طول کشید و تکمیل این طرح افتخاری برای مهندسان کشور محسوب میشود.وی اظهار کرد: راهآهن قزوین - رشت - آستارا بخشی از کریدور شمال به جنوب، کریدور اوراسیا است و کشورهای اروپای شرقی و قفقاز را از خلیجفارس و دریای عمان و آسیای جنوبی و شرقی و چین و هند متصل میکند که مسیر فعلی نیز بسیار کوتاه میشود و در هزینه سوخت و حملونقل کالا و مسافر هم صرفهجویی میشود.
مردی اضافه کرد: امسال اعتبارات نقدی، اسناد خزانه و اوراق مشارکت به موقع تامین شده و ۸۰ درصد اعتبارات تخصیص داده شده و ۳۸۰ میلیارد تومان نقدی نیز تامین شده است و سرعت پروژه بسیار خوب است. وی گفت: اکنون تنها یک مسیر برای اتصال شمال با کشور بهصورت ریل داریم که با ساخت این مسیر دومین شبکه ریلی شمال کشور به بهرهبرداری میرسد.مردی گفت: این شبکه ریلی از سال ۸۵ آغاز شده و ۱۱ سال است که ادامه دارد و بهدلیل عبور از مناطق کوهستانی و جنگلی و صعبالعبور کمی طولانی شده است که ساخت تونلها و پلها کمی زمانبر است و کار را طولانی کرده است.
آخرین مطالب
-
فراخوان تجدید ارزیابی کیفی طرح اقدام ملی مسکن
فراخوان انبوه سازان دارای پروانه جهت احداث واحدهای طرح ملی مسکن -
ساخت واحدهای مسکونی بالای ۱۵۰۰ متر فقط توسط مجریان ذیصلاح
رئیس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان تهران در گفتگو با بازار خبر دادسعادت نژاد، رئیس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان تهران با تاکید بر اینکه ... -
ستون پنجم در مسکن دولتی
گسل قیمتی «مسکن مهر» در «مسکن ملی» هم تکرار شد قیمت مصوب برای ساخت «مسکن ملی» در طرح دولتی خانهسازی، ۴۰درصد پایینتر از فاکتور ارائهشده توسط ... -
۹۰.۴ درصد؛ افزایش یکساله قیمت مسکن
به گزارش صنعت ساختمان به نقل از مشرق نیوز :بررسی تازه ترین آمار مرکز آمار در رابطه با وضعیت قیمت مسکن در دی ماه امسال ... -
قانون مالیات بر خانه خالی برای واحدهای مسکن مهر هم اجرا میشود
مدیر عامل شرکت عمران پردیس از ابلاغ اساسنامه بلوک های مسکن مهر در راستای کاهش اختلاف بین مالکان فرهنگسازی و پیشگیری از وقوع جرم تا ... -
افزایش ۹۸ درصدی قیمت هر متر واحد مسکونی تهران در دی امسال
در دی ماه ۹۹ متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی شهر تهران، ۲۷۳.۹ ... -
فروش ملک برای جبران کسری بودجه شهر
اعضای شورای شهر تهران با تصویب یک فوریت لایحه واگذاری و فروش ۱۰ ملک شهرداری موافقت کردند.به گزارش خبرگزاری فارس، در جلسه دیروز شورای شهر ... -
دستهبندی تقاضا در بازار مسکن
معاونت پژوهشهای زیربنایی مرکز پژوهشهای مجلس با ارائه برنامهای مبتنی بر دستهبندی تقاضا در بازار مسکن، نسخه مکمل طرح تولید و تامین مسکن که اخیرا ... -
رکورد سه رقمی تورم مصالح ساختمانی
بازار مصالح ساختمانی در شهر تهران با رکورد تورم سه رقمی شاخص قیمت مواجه شد.تازهترین گزارش مرکز آمار ایران درخصوص تغییرات شاخص قیمت نهادههای ساختمانهای ... -
خانههایی بر بنیان باد
نیمی از بافت مسکونی روستاهای استان تهران فرسوده است و ساکنان آنها در سرپناهایی سست و ناایمن روزگار میگذرانند که با یک طوفان کاشانه آنها ...